onsdag, december 13, 2006

Stockholmstips?

Jag ska till Stockholm med familjen i helgen för att hälsa på lite släkt, så jag undrar om ni med anknytning till huvudstaden har några tips på vad man kan hitta på?

Det kan röra i princip vad som helst, jag har hela lördag och söndag-dag till förfogande. Självklart har jag tagit del av Kerstins eminenta shoppingguide, ni kanske har fler butikstips? Skulle bli glad om ni tipsade om något som jag och min inte-allt-för-shoppingintresserade pojkvän skulle kunna hitta på också.

14 kommentarer:

Emma sa...

Spännande! Jag befinner mig också i huvudstaden i helgen! Åker upp imorgon!

Ett måste är ju att gå och spana på NK:s julskyltning, första gången jag var där i år och det är redan en favorit! Rymdutställningen som de har i Kulturhuset vid Sergelstorg är också värt ett besök.

Designtorget i sergelstorgången är också ett måste, så grymt roliga saker.. Spenderade en hel timme där inne sist jag var där.. Det finns också en bokhandel, kommer såklart inte ihåg vad den heter just nu, men den ligger också i anslutning till Designtorget (jämte pocketshop har jag för mig). De hade en hel vägg med bara mode rellaterade böcker! Gissa om jag hade svårt att ta mig därifrån..

Glöm för guds skull inte Urban Outfitter som ligger i Röda Kvarn på Biblioteksgatan. Jämte där ligger även Accessorize.

Hoppas du får en trevlig vistelse i Stockholm! Kanske springer på varandra, vem det:P

Puss!

Stila sa...

Emma: åh! Toppen! Tack vilka bra tips! Hoppas du får en superbra helg också:) Kram!

Anonym sa...

Jag tycker ni ska passa på att ta några mysiga timmar på centralbadet! www.centralbadet.se

Ha en trevlig vistelse här i Sthlm!

Anonym sa...

Ska också till stockholm med min sambo, så jag snyltar på dina tips :)

Annika sa...

Ouch, tycker lite synd om dig som ska trängas med alla människor. Mitt första tips är att inte stressa eller vara tvungen till något! Folk är galna..

Vill ni vara lite småturistiga borde ni gå runt i Gamla stan. Finns många mysiga caféer och dessutom har de en julmarknad på Stortorget, inte helt säker på att de har öppet på helger dock.

Sen håller jag med Emma om att Urban Outfitters är ett måste, mest för att den är relativt nyöppnad.

Hoppas ni får en trevlig helg i Kungliga Hufvudstaden! ;)

Anonym sa...

Missa inte Rosendahl
Helt underbar plats

Anonym sa...

Jag tycker ni skall ta er till söder, sneakers, skivor, roliga prylaffärer, secondhand i Sofo-området. Runt nytorget, södermannagatan, skånegatan, bondegatan och åsögatan.

Ett tips är att försöka få tag på restteaterbiljetter till En Midsommarnattsdröm på stadsteatern om du nu spelar i helgen.

Ha det så roligt i helgen..

Anonym sa...

Men gud vad svårt det var att komma på nåt att lägga till här då. Har tänkt sen igår och kommer ingen vart... jag skulle i och för sig föredra domain (på birger jarlsg., ungefär vid NS och gucci) framför Natalie Schulterman, inte minst för att personalen är 1000 gånger bättre där.

Sen måste jag som ändå är Lunds okrönta sushidrottning förstås tipsa om stockholms bästa sushi: Sushi Zen på frejgatan 6 sopar mattan med alla andra.

Bra brunch käkar ni antingen på moderna museet (superhärlig utsikt och så kan ni ju passa på att gå och kolla där, förboka, annars får ni inte plats) och på elverket (mysigare än moderna, men då får ni ju å andra sidan inte gå på museum, kom när de öppnar annars måste man köa för att få plats, man kan inte boka).

Mill sa...

Vilka bra tips! Jag snyltar nog också. Men jag ska inte till huvudstaden förrän jullovet... Hoppas du får en trevlig helg!

Anonym sa...

Jag rekomenderar Tjallamalla på Bondegatan (Söder, hoppa av tunnelbanan vid Medborgarplatsen) i synnerhet och hela SOFo i allmänhet! Sedan självklart Biblioteksgatan och sedan Åhlens city där i princip allt finns. H&M Hamngatan som är Sveriges flagship får du inte heller missa, kolla in deras fina dockor på mingelpodierna på entréplan! Ha det gott!

Anonym sa...

Urban Outfitters på Biblioteksgatan är en rolig affär att bara gå in i och titta i. =)

Anonym sa...

Jazzbrunch på MOsebacke!

Kerstin sa...

Ja, gulle - ja, missa inte Urban Outfitters för tusan. Kram.

Anonym sa...

Regnigt och grått! Åk till Tulpanens hus i Bromma! Sååå läckert med alla blommor och färger, mysigt fik också.