onsdag, december 20, 2006

Julgran


Lagom till att mina nejlikoapelsiner nästan ruttnat (och luktat snarare sopor än jul) så har luktegottet bytts ut mot doften av en riktig gran! Den är lite sne, och en lampa är redan trasig, men det gör ingenting för den är underbar! Doften är ljuvlig och den ger så vackert ljus. Det finns inget mysigare än att gå upp på morgonen när det fortfarande är mörkt och se granen lysa upp vardagsrummet. Julstämning i sitt esse!



Kvällen har spenderats till att klä granen helt i guld, med undantag av röda rosetter i brett typ chiffongband. Favvo-julkulan är secondhand, liksom lite annat. Det mesta guldet är från IKEA, och resten är från Tiger och Systrarna Grene.

13 kommentarer:

Annika sa...

Men, inte ska man väl klä granen förrän den 23 december? ;) Jättefin är den i alla fall, att den är sne gör att den får massa personlighet!

Mill sa...

Vilken härlig gran. Min ser mest ut som något katten har släpat in...

Stila sa...

Annika: Joo, om man inte vill rucka på traditionerna så är det ju så, men jag är inte hemma den 23, då åker jag till föräldrarna. Å man vill ju njuta så länge som möjligt!

Mill: Haha, det tror jag inte. Gran som gran, ljuvliga är de!

Laila och Johan sa...

Den är jätte fin!! Själv hoppar jag gran eftersom vi inte är kvar hemma över julen.

Kerstin sa...

Åh, vilken vacker gran. Kram.

Anonym sa...

Åh vad fint! Jag längtar efter att komma hem till pappa på lördag och få ha en riktig gran!!

Mary Lady Luck sa...

Oj vad fint! Jag sparar på graneriet vid jul tills jag får barn, men jag blev riktigt imponerad. Måste vara väldigt mysigt på morgonen..

j sa...

åh vilken fin gran!

Sköna Helena sa...

Åh, vilken fin! Själv får jag inte känna lukten förrän på lördag kväll med föräldrarna. Men min plastgran ger samma ljuseffekt :)

Stila sa...

Loppanlej: Jo, jag var inne på de tankarna också, eftersom jag ska vara mycket hos familjen, men jag hade lovat mig själv och man får ju faktiskt ha den i ett par veckor till:)

Kerstin: Tack rara

Sofia: Taack, julgranar är toppen för stämningen!

Mary: Jaa jag har den bara för min egen skull! Mannen är tacksam, och han hjälpte mig att bära, men hade lugnt klarat sig utan:)

Josefine: Taack:)

Sköna helena: Jo synen är ju det viktigaste, men doften är unik i sitt slag. Har hört att man kan köpa grandoft på sprayburk att spreja på sin plastgran, det kanske hade vart nåt? haha:)

Lisa sa...

Fint! Har precis klätt vår också, funderar på att lägga upp ett kort!

Stila sa...

Lisa: Gör det!

Unknown sa...

Oh MYS. Jag vill också ha riktig gran! Min familj är fruktansvärt överallergisk mot all växtlighet, så här blir det ingen granlukt inte.