söndag, november 05, 2006

Warsawa

Veckan spenderades alltså i Warsawa. Jag, mamma och syrran ville åka iväg några dagar och lotten föll dit, för att det är nära, billigt och annorlunda. Första nätterna bodde vi på OkiDoki hostel. Kul ställe med varje rum unikt inrett. Billigt och massor med ungdomar från hela världen. Vi fick plats i "turistrummet", där väggarna var klädda med kartor.
Warsawas shopping var kanske inte den bästa. Vi var på ett par fina stora gallerior och i centrum, men de inhemska affärerna var inga höjdare. Men några fina fynd blev det! Åk hellre till Berlin, har varit där två gånger i år, det är en riktigt cool stad med kul shopping. Nä, den stora behållningen i Warsawa var faktiskt deras utbud av resturanger...... och deras underbara små caféer! Riktigt snyggt var det överallt. Unik och välgenomtänkt inredning, välkomponerade och vällagade rätter (till små priser!) och skön musik. Varje måltid blev en helhetsupplevelse. Bästa matstället var Sense på huvudgatan och bästa caféet var teparadiset Same Fusy i gamla stan.
Jag blev verkligen inspirerad av alla tuffa ställen vi var på. Fick tusen idéer till hemmet och ytterligare tusen för att öppna mitt eget café. Lustigt och innovativt kan det sammanfattas som. Jag gjorde en liten studie av finurliga lampor. En hatt, ett rivjärn, en resväska, "iskuber" i klase, barkbitar och en flaska.Sista natten bodde vi i en lägenhet i gamla stan, supermysigt! På kvällen köpte vi vin och delikatesser, badade bubbelbad och färgade håret. Och provade alla nyshoppade grejer såklart! Hela stan var täckt med levande ljus eftersom det var allhelgona, vi gjorde halloweenstämning genom att skära ut ansikten i paprikor.Tack kära mamma och Allis för en mysig resa!

8 kommentarer:

j sa...

låter som en väldigt mysig resa!

Anonym sa...

Det låter verkligen som att ni haft det bra på resan! Låter väldigt mysigt! :)

Anonym sa...

Håller med, det låter riktigt mysigt :)
jag skulle faktiskt till Warsawa i början av året, men sen blev det Berlin istället på någon vänster. Gillade verkligen Berlin, åker gärnagärna tillbaka dit.

Anonym sa...

Låter som ni har haft det toppenbra! Det är när jag läser sånt här jag önskar att jag hade en syster :)

K. sa...

Låter ju som om ni har haft det supermysigt :)

Annika sa...

Jättefina bilder!

Stila sa...

Ja, det var jättemysigt! Så himla enkelt att bara åka iväg ett par dagar och det behöver inte bli så dyrt heller.

Och Tack annika, dina bilder är så snygga, så det värmer!

Anonym sa...

Wow, jag har aldrig sett så mycket reklam på produkter i en blogg. Antigen är du en reklamagent som låtsas vara en vanlig bloggare eller är du en extrem materialistisk person. Det är tråkigt för mig men jag har inget bra o säga om din bloog :(