måndag, november 13, 2006

Köpenhamnshopping



Jo, man får ju mersmak...! Därför bokade vi idag en miniweekend till Köpenhamn för lite julshopping. 345 kr för resa tur och retur och en natt på hotell med inomhuspool, fitness centre, bastu och solarium. Superfynd hos Scandorama!




Åkte på weekend till Berlin med samma bussbolag i våras. Kan verkligen rekommendera sista minutens bussresor. Varför? Jo;
• Det kan bli ruskigt billigt
• Det är jättebekvämt med bussen som stannar och hämtar precis utanför hotellet. Inget klydd med incheckning och taxi från flygplatsen och sånt.
• Det är toppen att ha en guide tillgänglig hela resan som kan stan

Dock bör några varningar utgivas:
• Åk inte för långt! Det blir bara drygt. (Södra Sverige har stor fördel!)
• Var beredd på att snittåldern i bussen ligger på 68 år
• Följ inte med på utflykterna, de är överbetalda och pensionärsanpassade, gör det själv!

Det blir jag, min kära vän, mamma och systern som åker nästa fredag och jag har redan hittat grymma shoppingguider i bloggosfären här, här och här. Har ni fler tips välkomnas de gärna!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul! De har verkligen grymma affärer och trevliga människor..

Stila sa...

Sheila: Ja, det ska bli superkul! Man utnyttjar alltför sällan att man bor så nära:)

Ps. Du har väl en blogg? Eller är det en annan Sheila? För den länkas inte när du skriver kommentarer hos mig iaf..

Anonym sa...

Åh vilket bra tips. Det är precis sånt här jag har tänkt att se till att göra nu när jag bor här nere! Har dessutom en kompis som flyttar til Berlin i vår, så där kommer jag hänga :)

Anonym sa...

Jag har märkt det, fattar inte vad jag gör fel!

Anonym sa...

va finns det mer för sådana sidor än den där scandorama? :) verkar skojj :D

Stila sa...

Sofia: Berlin är toppen! Var där både i vår och när jag tågluffade i somras.
Om man vill åka billigt till Danmark annars så kan du gå in på hostels.com och söka på köpenhamn, det första hostelet/hotellet som kommer upp där verkar fräscht och kostar typ bara 250 kr natten. Sen kostar en t o rbiljett 224 kr med tåget. Superbra!

Sheila: Skumt! Försök igen:)

Anonym: Sök på bussresor på google, annars kolla tipset ovan!

Kerstin sa...

Shit - det är ju kalasbra pris. Och Köpenhamn som är en sån bra shoppingstad. Kram.

Annika sa...

Åh vad kul. Håller med om att ni i södra Sverige har en stor fördel.. Vi i Stockholm har ju flera timmars resa bara för att komma ner till skåne.

Stila sa...

Kerstin: Jeg vet, värsta fyndet! :)

Annika: Ja, det ska bli superkul! Kom på det när jag tipsade, att det kanske inte är ett bra tips för er i stockholm. Ni får satsa på sista minuten-flybilgjetter och billiga hosetl istället:)

Lisa sa...

Ooh, vad avis jag blir! Köpenhamn låter så underbart! Själv tar man sig säkert inte ens till Stokholm för julhandling, usch, Norrland känn sjukt långt borta ibland!

Stila sa...

Lisa: Haha, du får leta en sista minuten flygbiljett istället! :)

mimmi sa...

Urbanoutfitters är min favorit i Khamn just nu! Brukar kolla in där på lunchen..:)

Stila sa...

Mimmi: Jupp, urban är given på besökslistan! :)

Vera sa...

Copenhagen är så great!

Anonym sa...

Jättebra tips! Vi tänkte ändå åka på miniweekend i Köpenhamn och shoppa och gå på julmarknad. Nu ska jag in och leta på Scandorama. Det där var verkligen minipris.
Annars brukar vi köpa Öresund runt-biljetter, men det här var ju ännu bättre!

Stila sa...

Vera: Visst är det!

Maria: Kul att du tar åt dig av tipset!

Anonym sa...

Kul, hoppas du får nytta av shoppingguiden även om den har litegrann på nacken nu! är avis på dig som får snoka lite Urban O.

Stila sa...

Johanna: Ja, jag ser verkligen fram emot Urban, och jag hoppas att giúiden kommer till användning!