onsdag, november 29, 2006

Dagens Outsnyft



Idag har jag på mig en svart blus med vida ärmar (för sjyssta 65 kr på Emmaus), skärp second hand, jeans från Topshop och skor från DinSko.


Dagen började bra. På personalshoppingen fick den här, ett par fina mörkröda lackskor och lite bastoppar följa med hem. Ville egentligen ha gansk... typ allt, men nu måste julklappar prioriteras!




Sedan hade jag föreläsning, och eftersom jag visste att detta var den enda föreläsningen vi hade på en stor tjock bok på engelska, så satt jag som ett tänt ljus hela tiden och pickade på laptopen. Mäkta nöjd med mina anteckningar (jag anteckande ALLT, varenda ord hon sa) traskade jag in på biblioteket för att komplettera ett par saker, och när jag öppnar dokumentet är ingenting kvar. INGET av allt som jag skrivit under föreläsningen. Gone, borta, kaputt.

Så jag gick hem och grät en skvätt av frustration.
Som tröst ska vi beställa kinamat och hyra film.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Vad snygg du var idag. heja!!!

Den vita bastoppen har jag med. Den bästa jag köpt på länge. Köpte den i några strolekar för stort också så den är skönt slapp. Har ni schysst personalrabatt på topshop????Får ni bara handla vissa dagar???

Stila sa...

Linn: Ja, jag såg den hos dig också:) Jo, vi har bra rabatt. En dag i månaden (ofta anknutet till personalmöten) får vi dessutom extra bra rabatt:D toppen!

Kerstin sa...

Gud vad snygg du är hela tiden. Heja heja heja.

Sabine sa...

Stackare! det är inte helt lätt med tekniken alla gånger! Jäätefina kläder du hade idag och rolling stones tröjan du fick rabatt på är jag grymt avis på!

Stila sa...

Kerstin: Gud vad du är snäll hela tiden:)

Stila sa...

Sabine: Nä, teknik kan vara riktigt jävla jävligt.

Tack för snälla ord, de värmer!

Anonym sa...

Aha I see. Gött mos!

Anonym sa...

Nä vad tråkigt :-(

Snygga saker du köpt med dig. Och jättesöta kläder idag!

j sa...

åh vad du klär dej fint!

Anonym sa...

You look lovely! Underbar tröja, älskar emmaus.

Stila sa...

Linn: gött mos indeed

Sandra: Mhm, det var sjukt bull. men tack:)

Josefine: Vad snäll du är! tack söta

Petra: Tack snälla! Emmaus is the best

Sköna Helena sa...

Snygg du är! Älskar tröjan! Och lider, lider, lider med förlorade anteckningar. Något måste visst alltid gå fel när man väl anstränger sig och får ihop något bra!

Stila sa...

Helena: Tack för fina ord och sympati!

Sara sa...

stackare! kan riktigt känna hur hemskt det måste kännas när man upptäcker att allt är borta. du kan ju alltid trösta dig med att din outfit idag var superchic!

Mill sa...

Hur snyggt som helst! När jag såg skorna på dig blev jag ännu mer övertygad om att jag nog ska köpa dem, trots eventuell taskig kvalitet.

Stila sa...

Sara: Ja, det var hemskt frustrerande. men lite chic kände jag väl mig iaf, så det var väl till viss del tröstande:)

Mill: Tack:) Ja, köp skorna! De är faktiskt väldigt bekväma också.

Annika sa...

Har spanat in den där Stones-tröjan jag också, men den var lite VÄL dyr för att bara vara en tshirt. Men man kanske ska ta o söka jobb på Topshop så har man löst det problemet ;)

Anonym sa...

fy vad dåligt!

... var btäller ni maten ifrån förresten?

Stila sa...

Annika: Jag vet! Snordyr! Hade probably aldrig köpt den om jag inte fått lite fin rabatt nä...:)

Sofia: Vi beställer den från Tatung på bantorget. Men det är ganska dåligt egentligen, för den har inga avhämtningspriser (en rätt går på vanliga typ 80 kr, fast å andra sidan får man så mycket mat i en portion att det lugnt räcker till två) och ingen hemkörning. Vi brukar bara ringa och sen hämta själva efter en kvart. om du hittar nåt bättre så säg gärna till! Uppe vid allhelgonakyrkan finns ett avhämtningsställe med thaimat för typ 45 kr som är bra också:)