onsdag, mars 18, 2009

Trendmördare

Det är så dubbelt det här med modejournalistikens boom de senaste åren. Superkul såklart när man älskar mode, är i branschen och lever och andas mode varje dag, men med gällande just trendfaktorn göra det mig så mätt! Varenda trend dödas av överexponering och den enda som kommer undan är Kate Moss, som ger överlevnadsstatus till varje utdöende trendplagg hon använder. (Jag kommer inte ifrån att hon är enda anledningen till att jag fortfarande älskar och använder mina ljusgråa skinny jeans sedan flera år tillbaka).

My all time favourite shoe boots from Topshop.

Som jag skrev för några dar sedan så är mitt favoritplagg just nu the tapered trousers - harem, chinos, loose fit, avsmalnande med uppvik. Inget unikt i det alls, men när fröken Elin Kling med sina 200 000 läsare i veckan lägger upp en outfit med svarta haremsbyxor och exakt samma skor som jag har så vet jag att jag aldrig kommer att kunna ha den outfiten igen utan att känna mig som en total rip off, trots att jag haft både skorna och byxorna sedan ett halvår tillbaka. Typiskt.












Suddig mobilkamerabild från oktober förra året. Linne, skärp och skor från Topshop, byxor från Zara och bustier från Lindex.

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill också ha en balkong att sola på! och vad gäller skorna, jag har dom också, superdupermega fina och jag hade dom också innan Elin hahah =)

Anonym sa...

är du modejournalist och vad ska du jobba med i sthlm?:)

Stila sa...

Emmi: Nejnej, jag menar att jag jobbar med mode och trender som i butik på topshop. Jag ska plugga reklam i sthlm senare om jag kommer in.

Linda sa...

Riktigt snygga skor, ja hela outfiten är kanonsnygg! :)

Anonym sa...

skorna från topshop är galet fina.

Anonym sa...

Frågan är ju bara vad du vill få fram genom detta inlägg? Att du skulle vara nyskapande och mer originell i din klädstil än tjejerna som härmar Elin Kling? Tror inte ett smack på att du inte i någon grad inspireras av andra. Är ju ingen slump direkt att du lägger upp en bild på dig i haremsbyxor JUST när det råkar vara inne.Eller?

Stila sa...

Nej, det är ingen slump, det var direkt meningen att lägga upp en bild JUST när det är inne. Det var ju lite poängen.

Jag skriver ju att det inte är något unikt alls i mitt tycke om trendplagget i fråga. Men helt sant att jag inte tycker det är direkt skitkul att rakt av härma elin kling, det är det väl inte? Att härma exakt rakt av är aldrig roligt, men i detta fallet har det ju råkat bli så - vilket är bull.

Sen förstår jag inte vad du menar med att du inte tror på att jag inte inspireras av andra? När påstår jag det? Det är väl klart jag gör.