onsdag, mars 25, 2009

Laptopfika

Jag sitter på Patisseriet hos Nina och skriver texter för arbetsproverna till Berghs. Ju längre tiden går desto mer ångest/pepp/nervositet känner jag. Börjar inse hur extremt gärna jag faktiskt vill komma in i höst och hur knäckt jag nog kommer att bli om jag misslyckas. Det är ju inte helt lätt...
Någon undrade om det var AD eller Copy jag ska söka, men faktum är att jag inte vet ännu. Jag kan verkligen inte bestämma mig. Känner precis lika stor lust inför båda. Åh, hoppas hoppas hoppas!

PS. Jag är kär i min nya dator. Mjau.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen! Tycker du ska inhandla Fuck Logic förresten, den är inte så "tung". Innan jag läste den trodde jag kreatörer bara famlade runt i mörker i väntan på en snilleblixt! Den har massa fina annonser och man förstår precis hur dom tänkt när man läser den. Har pratat med några på Berghs å idéen är det viktigaste. Och att man visar sig själv. Don't play it safe. Och får du en bra bild i tanken, skissa den om du inte kan skapa den i datorn. Att det är snyggt gjort är mindre viktigt. Ska du söka nu den 7/4 eller 20 maj?

Stila sa...

Kul att ha lite kontakt med någon som också ska söka! Jag ska kolla på boken, men jag har alla idéer klara utom den med drinkunderläggen. Har en del tankar, men ingen känns riktigt klockren... Iaf, jag hinner nog inte få tag på boken och läsa den innan det är dags, men kommer jag in ska jag defintivt kolla in den! Jag tänkte satsa på stipendiet så det är bara nån dryg vecka kvar nu ju, stress stress.
Jag var också på berghs i januari och snackade med lite folk. Mina idéer känns bra, men jag är bara orolig att andra ska vara bättre, ha mer erfarenhet och bättre förutsättningar! Bara att hoppas! Hur går det för dig? När ska du söka och vad?

Anonym sa...

Tänkte också söka båda 7e april. Om jag blir klar:) Stipendiet går säkert till nån som redan är AD assistent, fördelen att söka första datumet är att man kan få besked tidigare. Annars går man vidare tills dom sett alla arbetsprover. Drinkunderläggen har ställt till det för mig också! Men tror att jag har något som kan funka nu. Problemet är ju att man aldrig blir nöjd! Men jag är nog lika nervös/pepp/ångestfylld som du, å alla andra som veeerkligen vill in. Har du tittat i fliken årets studenter på berghs.se, många som lägger ut sina arbeten. Ser man ungefär vilken nivå dom är på. Blir en kanna kaffe nu plus proverna:) Är du klar förutom underläggen?

Stila sa...

Ååh fyyy vilken ångest att läsa om studenterna! Alla som har skrivit något om sin bakgrund har ju varit ad/copy assistenter! Vad har du för bakgrund? Jag har jobbat som butikschef ett drygt år och läst media kommunikation ett år på universitet, vet inte hur det väger... Jag är klar med de tre andra idéerna, men de är inte konkret klara digitalt ännu. själv då?

Anonym sa...

Jobbat med försäljning och på två webbyråer. Fast inget speciellt kreativt. Dom som inte skriver ut vad dom gjort tidigare har nog haft "vanliga" jobb. Hoppas jag:) Men butikschef är ju tufft för en 21åring! Dom värdesätter all arbetslivserfarenhet, mer än studier, om inte stuiderna handlar om just detta. Och det gör ju dina! Tyckte mest det va roligt att se det dom gjort på skolan. Ska bara göra det digitala, sen är jag klar! Tänkt på att jobba till sista datumet. Fast hade varit skönt att ha det överstökat å skicka det nu. Hoppas hoppas, men det är ingen skam att inte komma in på Berghs på första försöket!

Linnea sa...

Jag har läst copy steg 1 och 2 på berghs och blev klar förra året.
Det är otroligt kul och lärorikt och jag ångrar inte en sekund, men däremot så lyser jobbet lite mer med sin frånvaro, men det är bara att kämpa på!
Fuck Logic är som ovan nämda sagt en toppenbok för inspiration! Läs den!
Ha en bra dag!