måndag, mars 17, 2008

Fröken Duktig

Idag, idag av alla dagar, har jag börjat träna. Idag när snön vräker ner valde jag att cykla tio minuter i uppförsbacke till Gerdahallen. Vilken kämpe, va?! Allt tack vare Charlotta. Hon tvingade mig. Nu ska jag bara börja övningsköra mer och skriva en sista restuppgift till skolan så har jag tagit tag i de riktigt tunga ångestklossarna!
Jag har en ölmage att bli av med;) Haha, nä, men klena jag behöver bli lite hälsosam!

En god grund vilade i magen. Jag hade teriyakisås och sesamfrön kvar sedan jag gjorde det här smarriga receptet till tjejerna i fredags, så jag slängde ihop en jättesnabb och god middag.Gör så här: Sätt ugnen på 200 grader. Tina filéerna lite, lägg dem i en form och häll på lite teriyake och sesamfrön. In i ugnen i drygt 10 min. Under tiden kokar du lite ris och fräser lite wokgrönsaker. Servera med soya eller häll på mer teriyake på grönsakerna. Klart på en kvart. Mums!

4 kommentarer:

Konsultpappan sa...

Oj!

Balansera ölburk på magen. Hm...

Min kärlek kunde också göra sådana partytricks ett tag, när hon var höggravid med lillkillen och lilltjejen.

Dock med en litenlitenliten skillnad. Hon kunde göra tricket stående. :-)

charlotta sa...

jag är stolt över dig. Nu ska vi börja träna på ALLVAR

Anonym sa...

Du är galet snygg!

/ http://linneat.blogg.se

Stila sa...

Linnea: [rodnar] tack