måndag, juni 04, 2007

Kvällssnacks

Vid det sedvanliga mjölk-och-pålägg-handlandet efter jobbet ikväll så fick jag plötsligt en inspirationsknäpp. Istället för att rusa genom butiken satte jag korgen på handen och kryssade istället långsamt fram mellan hyllorna. Nu har jag visserligen spenderat halva studiebidraget på mat, men å andra sidan har jag en mängd nyttiga delikatesser att njuta av.


Mitt nya mat-motto är att jag varje gång jag handlar mat ska köpa en vara jag aldrig provat förut. Det är ju annars väldigt lätt att hamna i tråkiga köp-mönster. Idag blev det Arlas specialfil Onaka med ingefära och honung och soltorkade tomater-kräm från Zeta.


Den utgjorde ett perfekt kvällssnacks tillsammans med lite philadelphia-ost och gurka på en knäckemacka. I koppen fanns det naturligt söta och goda pyramidteet Tahiti från Lipton. Du vet väl att du fortfarande kan bli teambassadör och få gratis te hemskickat till dig? Gör det här.

5 kommentarer:

Sabine sa...

Vad gott det lät! Jag lägger också ner massa pengar på mat, tål inte snabbnudlar och falukorv 25 av månadens dagar så det går en hel del där. =)

Anna sa...

Lät riktigt gott! Jag kommer nog aldrig bli en riktig student när det gäller mat, följden blir att det går åt en hel del pengar men det är det värt. Eller så har jag helt enkelt för dyra matvanor? :-)

Anonym sa...

Va gotti! DEt ska jag prova ikväll! Alltid roligt med lite nytt i köket! :) Kraam! (Min modeblogg - www.ThreeOfAKind.blogg.se)

Kerstin sa...

Låter supersmaskigt. Kul idé att testa lite nytt :)

Anonym sa...

åh sånt gillar jag :)! Mat ska vara en njutning!