måndag, maj 07, 2007

T-shirts

Jag och DonnaSandra länkar t-shirt-tips fram och tillbaka! Hon fick mig att öppna ögonen för Delias snygga tees. Här är fyra favoriter:T-shirtsen kostar ca 24 dollar styck, men just nu får du köpa varannan t-shirt för halva priset. Frakten till Sverige kostar 30 dollar. Totalt blir det då 102 dollar vilket är ganska exakt 700 kr. Då blir det 175 kr per t-shirt vilket känns helt okej. Om man inte åker på en tullavgift såklart, då kan det bli dyrt... Någon som har en uppfattning om hur vanligt det är att man gör det?

19 kommentarer:

Anonym sa...

eh.. varje gång har jag varit tvungen att betala! men det berör på hur mycket pengar kläderna har kostat dig så.. typ 400 kr. blir ungefär 150 någonting.. däremot en 350 dollars jacka kostade 1500 när jag skulle hämta ut den..

Stila sa...

n: Jasså är det så illa... Aja, 150 kr kan man väl leva med.. jag är lite sugen!

Anonym sa...

ÅÅÅh Drama t-shirten var ju klockren!

Anonym sa...

Ring eller maila till företaget att de ska kryssa i "GIFT" istället för "ORDER" på sin adresslapp, då blir det ingen tullavgift. De som vi har köpt av gjorde gärna det, kanske beror på varje företags policy, jag vet ej.

Sabine sa...

Är också inne och spanar lite på Delias.. Verkligen jobbigt när ekonomin är krasslig.

Anonym sa...

hej!
du som är från lund, har du något tips på en bra frisör? du verkar vara typen:)

Anonym sa...

Jag åker på tullavgift till och med när jag handlar på e-bay, så det verkar vanligt. Jag har åkt på tullavgift varje gång.

Anonym sa...

Men du menar ändå att man kan beställa från Delias?? Hmm, blev sugen...angående tullavgift så har jag också råkat ut för det.

Annika sa...

Aldrig kan man få för många tshirts. Det vore verkligen trevligt ifall de kunde skippa alla tullavgifter så vi också kunde ta del av godbitarna utan att behöva punga ut hela lönen.

Anonym sa...

Hej! jag bor inte i nån stad som bevingats med top shop. men skall till gbg i helgen och undrar om du kanske har någon aning om ifall top shop i sverige har tagit in skor som dessa: http://www.topshop.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=19551&storeId=12556&categoryId=73931&parent_category_rn=42358&productId=329450&langId=-1 eller http://www.topshop.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=19551&storeId=12556&categoryId=73931&parent_category_rn=42358&productId=207136&langId=-1 ? Du kanske har en liten aning iallafall! Hoppas allt är bra med dig annars och du, KEEP UP THE GOOD WORK! Du är supersöt!

Anonym sa...

Riktigt coola! gillar din stil tjejen! :-)

Karin sa...

Jag har råkat ut för tull från Strawberrynet (som dock betalar tillbaka den avgiften!).

Men -- jag har också beställt från Delia's, och det gick inte så bra. Tydligen så måste man faxa en kopia av sitt kreditkort, sitt id, sin namnteckning och en verifikation av köpet för att beställningen ska genomföras. Jag struntade helt i det, dels på grund av att det inte är så kul att skicka ut sina uppgifter så där även om det är seriöst (?), men främst på grund av att jag inte ville stödja ett företag som har så dålig service för sina internationella kunder!

Men det är ju inte säkert att dom gör så på alla ordrar.. jag vet inte, jag tyckte bara det var konstigt och dåligt! Synd på så fina t-shirtar.

Anonym sa...

karin: strawberry.net betalar tillbaka avgiften? jag har beställt ifrån de, så visste jag inte det! :(

och japp det är så att man måste skicka kopia på kreditkort osv. men det berör -igen- oftast på hur mkt varorna kostar..
men jag kommer från usa så det är skönt att kunna använda adressen där så skickar mama allting sen :)

Mill sa...

Jag har alltid åkt på tull. Riktigt jobbigt...

Maria - FashionFame sa...

hahaha! save the drama for your mama hahaha I LOVE IT!

Karin sa...

n: ja, jag faxade bara tullens kvitto till strawberrynet och så sattes pengarna in på kontot. tror det alltid funkar så, men jag kanske hade tur?

Anonym sa...

Min pojkvän köpte en negligé på Victoria Secrets hemsida.. kostade bara 200 kr, sedan stod det att frakten skulle bli 150 kr, men den blev 500 kr... med tullavgift, lite väl mkt!

Stila sa...

Ida: Jag klipper mig på skult, de bukar vara bra. Annars har jag hört att larsson och lange (hette de så?) ska vara bra också! Lycka till!

Lisa: Tack, snälla du:) Jag vet tyvärr inget om skorna, det är olika från butik till butik och vi vet aldrig i förväg vad som kommer in. Men du kan ju absolut bara ringa till butiken och fråga om de har dem inne! Lycka till!

TACK SÅ HEMSKT MYCKET för alla tips angånde nätshoppingen! Nu känner jag mig lite mer förberedd om det nu blir av, jag är fortfarande lite tveksam. :)

Anonym sa...

Vet inte hur sådant gåt till, men t-shirtarna var snygga:)!