torsdag, maj 03, 2007

Roskilde

Roskildebilder från 2004

Det börjar nästan bli jobbigt många bra artister som kommer till Roskildefestivalen i år! Jobbigt dels för att halva nöjet med festivalveckan bygger på spontanitet och med en massa framträdandetider att passa blir det ett problem.



Dels också för att jag redan nu känner ångest för när några av favoritbanden skulle krocka! Vart går man om tex Mika spelar samtidigt som John Legend?! Eller The Ark samtidigt som Timbuktu?! Vad gör man då?


Här är banden
verkligen vill se:
• Mika
• John Legend
• Timbuktu
• The Ark
• Red Hot Chilipeppers




Här är band som jag ganska mycket vill se:

• Basement Jaxx
• Beastie Boys
• Björk
• Mando Diao
• Muse
• The Sounds


Sedan måste man ju ha tid för "wild-cardsen" - kon
serterna man hamnar på men inte vet något om. De brukar bli bland de bästa!

Nu måste jag bara köpa biljetten också...!

16 kommentarer:

Anonym sa...

ursäkta, detta har INGET med roskilde att göra, men jag undrar om ni har kvar den där bruna högklackade skon med t-slejf på topshop? (den som du har på dig här i bloggen)i 36 37?

Mill sa...

Låter onekligen som ett ganska roligt problem :)

Kerstin sa...

Shit - man kanske måste släpa sig dit....

Stila sa...

Sandra: Jag tror tyvärr inte det - men ring butiken på 046-157640 om du vill vara säker!

Mill: Ja, eller hur - dagens i-landsproblem!

Kerstin: Ja gör det!

Sabine sa...

Jag har lust att åka till Roskilde enbart för The Killers skull. Åh, vilket band!

Anonym sa...

Jag har ungefär samma problem med Way out West som går av stapeln här i Göteborg i sommar. Hur ska jag hinna se alla artister? Man går miste om så mycket här i världen bara för att tiden inte räcker till...

sandra.tornkvist sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
sandra.tornkvist sa...

ses i vimlet! jag ska avancera från hultsfred till roskilde i år ;)

Mickan sa...

låter hur kul som helst!
Har alrig varit där men skulle så gärna vilja!

Alice&Ella sa...

Vi vill gå på typ alla festivaler denna sommar, framför allt way out west i slottskogen. Kostar 1200, men det är nog värt det...

Anonym sa...

Hur kan man vilja se Timbuktu framför Björk eller vem som helst?!! Oh God.

Stila sa...

Anna: Jag beklagar verkligen att du inte insett Timbuktus storhet!

Anonym sa...

hehe, hur många bra artister som helst! :) själv har jag aldrig varit på någon festival, och vågar mig nog inte dit i år heller....

Anonym sa...

Shit vilken snygg kompis du har med på dina bilder!! Allt måste vara roligt om man åker med henne!
(DET ÄR INTE ALLS HON SOM SKRIVIT DETTA)

Anonym sa...

Jag vill också till roskilde och förhoppningsvis kommerjag iväg.. Förra året ägde!

anna sa...

:( Jag vill också se Mika, Red hot Chillipeppers och Mando Diao.
Lyckostar.