onsdag, maj 09, 2007

Min bloggenkät

Idag har jag suttit på skolan hela dagen och skrivit på uppsatsen. Bilden togs precis innan jag gick, min väska är ganska tung som ni kanske kan förstå...
Mitt uppsatsämne är iaf klart (efter mycket om och men) och jag ska tillsammans med min kursare göra en mottagarstudie på modebloggen. Så nu behöver jag er hjälp! Nedan följer länken till den enkät som vi bygger vår undersökning på. Den innehåller frågor kring hur man använder modebloggen och hur det påverkar ens vardag och konsumtion. Den tar inte mer än några minuter att svara på och vi skulle vara så hemskt tacksamma om ni ville svara på den!

Tryck här för att komma till enkäten!


Snälla rara, pretty please? :)

30 kommentarer:

Anonym sa...

det finns ett verktyg i photoshop som heter "ta bort röda ögon". snälla, använd det om du har photoshop. i övrigt har du bra klädstil tycker jag. kanske lite för mycket topshop? kan du inte lägga upp lite second handfynd?

Stila sa...

Anna: Tack, kul att du gillar stilen! Jag jobbar på topshop och vi måste jobba i våra kläder, därav kommer nästan alla mina kläder från Topshop, och det är inget jag tänker ändra på för någon annans skull. Second hand-fynd lägger jag upp när jag hittar några, men jag har inte tid att shoppa så ofta! (förutom på rasterna på köpcentret där jag jobbar).
Angående röda ögon, jo jag vet, det ser rätt illa ut, men å andra sidan spelar det väl inte så stor roll? Bilden är dålig i övrigt också, men det finns ju typ 100 fler man kan titta på om man vill se vad jag har för ögonfärg. men visst, de extra sekunderna det tar att retuschera bort dem kan jag väl offra för estetikens skull!

Stila sa...

PS. Alla kläder från mammas garderob ett par inlägg ner är ju second handfynd!

Anonym sa...

Hej!
Nu har jag varit duktig & svarat på enkäten, det var riktigt skoj! :)
BTW, snygg outfit, as usual! ;)
Ha en bra dag! /Nina

Anonym sa...

Nu har jag också svarat på enkäten, lycka till med arbetet!
Förresten så har du en helt underbar stil, och du ska absolut inte ändra den för någon annans (eh, "annas")skull. Den där översta kommentaren känns ju bara ... löjlig.

Anonym sa...

Håller med Cecilia, din stil är perfekt som den är!

Kul enkät, lycka till med resten av uppsatsjobbet!

Stila sa...

Nina, cecilia och marie: Tack snälla, vad söta ni är!

Anonym sa...

Nu har jag också svarat på enkäten! Intressant ämne, man blir nyfiken på vilka svar ni kommer att få...
Och du är absolut fin som du är, såklart. Det är ju därför vi läser bloggen, vi gillar din stil!

Anonym sa...

Jättekul att någon undersöker fenomenet modebloggar. Du måste skriva vad ni kommer fram till ! Bra frågor var det också. Vill bara säga att jag gillar din blogg, skön klädstil och lagom dos med mode. Precis som det ska vara. Och röda ögon ser jag gärna, för orka ta bort :b ?

Maria - FashionFame sa...

done =)

Elevator Lady sa...

Måste bara säga att din stil är grymt tjusig!
MVH, randigtochprickigt.blogg.se

Anonym sa...

Så nu har jag svarat! i'm happy to help!

Annika sa...

Enkät avklarad. Bra frågor ni ställde!
Ang. röda ögon så märkte inte ens jag (som är photoshop-freak) att du inte hade tagit bort dem på bilden. Inte så stor skada skedd alltså. Dessutom kan man i vissa fall bara göra bilden värre om man försöker sig på det, alla gör inte på rätt sätt.
Keep up the good work!

Anonym sa...

självklart svarar jag på enkäten :)
haha ungefär sådär många böcker brukar jag också släpa runt på, stackars min rygg. å din då hihi

Sabine sa...

Självklart ställer jag upp för dig Lova. =)

Anonym sa...

O, jag älskar enkäter. Bra frågor :-)
Oj, jag skulle aldrig orka hålla på och retuschera bilder innan jag la upp dem. De flesta lägger inte märke till det änså.

Anonym sa...

Enkäten fixad! Lycka till!

Anonym sa...

Kommer ni att ge andra än de som läser din blogg chansen att svara på enkäten? Annars borde ni tänka på att ni bara får svar från en viss del/typ av människor...

Stila sa...

TACK för alla svar allihop!

Anonym: Ja visst, det problemet har vi tänkt på, därför har jag bett alla i topp 25 på bloggtoppens modesida att också länka till undersökningen, men det är ju inte säkert att alla gör det. Men med en tilläckligt bred svarsfrekvens lyckas vi nog förhjoppningsvis skapa tillräckligt hög validitet för att kunna uttala sig representativt för modbloggsläsare. Hittills har 300 personer svarat - men jag hoppas på fler!

Karolina sa...

Hej! Har svarat nu, är nyfiken på vad resultatet visar sedan =) Lycka till med B-uppsatsen!! Kram K

miko sa...

ja hur kul som helst med lägenhet!! skönt att slippa leta...jag tror jag får den nån gång i juni..hoppas på början. men flyttar inte in förrän augusti. men ska bli spännande! den ligger i samma hus som sofia bor haha...synd att hon ska flytta! så i höst blir det inflyttningsfest =)puss

Anonym sa...

Nu har jag svarat på enkäten! Tyckte det var bra frågor, de kändes väl genomtänkta! Du, skit i alla kommentarer om outfitsbilder! De som vill klaga inbjudes härmed till min blogg, där kan ni ta del av bilder med låååg kvalitet! (Jepp, till och med lägre än Glocalnet!)
Sköt om dig, tjejen!

Anonym sa...

men, kul att vissa inte tål lite kritik (snarare tips) då. tror översta kommentaren blev rätt missupfattad av de flesta modefreaks här, hehe.
och dessutom tror jag lovisa kan svara på frågor själv, right? ;)

Anonym sa...

enkätat o klart! lycka till med arbetet.

Camilla sa...

Självklart har jag svarat! Lycka till, jag hoppas allt kommer att gå bra.

Stila sa...

Tack allihopa för svar - super! Det är spännande att läsa era svar:)

emem: Hej! Du kanske missade att jag redan svarat på kommentaren? (som kommentar nummer två). Själv tror jag inte att kommentaren är missuppfattad, jag tror att det man reagerar på (det jag reagerade på) är den arroganta tonen. (Det vill säga ordvalet "snälla, använd det...") Det är skillnad på kritik och konstruktiv kritik.
Men, summan av kardemumman, själv tog jag inte åt mig nämnvärt av det, och "anna" har en poäng, om än klumpigt uttryckt.

Ziza sa...

Enkät ifylld! :) Lycka till med det där. Förresten så såg jag dig idag, men hade inte tid att hälsa då jag hade exakt 1,7 minuter kvar till jobbet. Jag kommer att skrämma vettet ur dig en vacker dag genom att skrika ut ditt namn springades till Benetton (då jag alltid hinner i sista minuten till mina tider, haha)
Du var ursöt, som vanligt. :)

Joannis sa...

Så, nu har jag fyllt i enkäten :)

Cherie sa...

lägger du ut uppsatsen på bloggen sen?

Stila sa...

Cherie: Kanske, kanske inte..? Det beror på hur nöjd jag blir. Men jag kommer definivtivt att kommentera den!