torsdag, mars 15, 2007

Gott och nyttigt


I födelsedagspresent fick jag efter egen önskan en storshopping på ICA Maxi och har därmed kyl, frys och skafferi fulla av läckerheter!

Lunchmat: Grovt bröd med kalkon, keso, mangochutney och groddar. Provivas svartvinbärsdryck i glaset. Fruktsallad med solrosfrön, hackade valnötter, lättkesella med ringlad flytande honung.





Dessutom har jag gjort min egen supernyttiga mättande kokosmüsli. Att göra sin egen müsli är verkligen något jag rekommenderar! Häll i allt du gillar, det här hade jag i min:

Lovas kokosmüsli
• Massa rivna kokosflingor
• Solrosfrön
• Pumpafrön
• Hasselnötter
• Russin
• Torkad mango
• Valfri frukostflinga
Till fil eller yoghurt. Mums!


8 kommentarer:

Anonym sa...

Sjuuukt bra present! Och det dser fantastiskt gott ut :)

Anonym sa...

det låter mums! rostar du muslin nåt eller håller du i den i filen bara som den är?

Anonym sa...

Åh, jag är sjukt hungrig. Måste nog äta lite! :)

Maria - FashionFame sa...

gud va gott! fler nyttiga recept skulle uppskattas :D

Anonym sa...

Åh, svartvinbärsdrycken från proviva är ju perfekt vid alla tillfällen. Gottigott :)

Daniella sa...

vilken grym idé att önska sig storhandling, det måste jag komma ihåg!!! :D

j sa...

åh vad gott allting verkar! nötter och fruktsallad är så himla gott!

Sabine sa...

Det gillar jag med. Mat är aldirg speciellt kul att lägga pengar på, riktigt bra idé du kom med där.