måndag, februari 05, 2007

Breakfast at Tiffany's

Äntligen har jag sett Breakfast at Tiffany's! Nu kan jag sätta upp min tavla på skönheten Audrey Hepburn och faktiskt veta vad den referar till.
Det är en underbar och väldigt lustig film, allt tack vare Audrey I huvudrollen som Holly Golightly! Resten av filmens karaktärer är väldigt märkliga, birollerna överspelar som få. Det tydligaste exemplet är grannen, en japan som spelas av en vit man (But why?).

Men vilket ögongodis, det är den bästa inspirationen du kan få just nu. Den är så rätt i tiden!

Precis som Holly Golightly vill även jag:

• Fönstershoppa, äta croissant och dricka take away-latte
• Ha ett avhugget badkar som vardagsrumssoffa
• Ha en brokadmönstrad tapet

• Se faboulous ut i bara en vit frackskjorta
• Ha ett par skölpaddemönstrade Wayfarers
• Klä mig i söt turban i vår
• Ha korta stuprörsjeans och små ballerinaskor
• Bära en quiltad väska med kedjehandtag
• Ha en orange Balenciaga look-a-like kappa
... eller en ljust beige alldeles underbar trenchcoat
... eller en svart cape med överdimensionerade knapp
ar
• Vakna med perfekt mejk och alltid vara snygg i håret!

Se filmens gamla trailer här, eller kolla på introscenen här. Sen kan du ta en titt på scenen när Audrey sjunger "Moon River" här - ljuvligt söt!

15 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, jag älskar den filmen. Suck - hon är såååå fin :)

Anonym sa...

Å, jag har ju inte heller sett den av någon konstig anledning! Måste hyras snarast.

Mill sa...

Jag har den hemma, men har aldrig sett den. Dåligt av mig. Ska ta tag i den biten :)

Anonym sa...

Ihi, isn't she lovely, jag har redan tavlan hängandes stolt brevid Marilyn Monroe. Från tiger eller hur?
Vad kul att du mår bättre:)
Love,
Hanna

Maria - FashionFame sa...

åh jag håller med om allt du skrev villl oxååå!!!! måste verkligen se den filmen!

Anonym sa...

Jag håller med dig på alla punkter!

Anonym sa...

Hej. Såg att du jobbade på Topshop, vore snällt om du kunde ge ut din mail så jag kunde maila en fråga så är du söt!!=)

Sara sa...

åh - jag vill verkligen se den filmen!

Stila sa...

Kersin: Såååå himla fin, ja!

Em: Do it!

Mill: Men!? Do it!

Hanna: Helt ljuvlig! Tavlan är från tiger ja;)

Maria: Do it!

Shopoholychic: Vem gör det inte? ;)

Jenny: Okej, jag ska fixa en bloggmejl!

Sara: Do it!

Stila sa...

Jenny: stilasblogspot@hotmail.com!

Anonym sa...

Breakfast at Tiffanys är en väldigt sööt film, blev helt förtrollad av den när jag såg den första gången!

Anonym sa...

Är det inte sjukt hur kär man kan bli i en film? Och hur otroligt inspirerad man kan bli av en film? Det händer inte ofta men när det väl händer är det ju som att bli struck by lightning. (eller nästan iaf!) Jag fick en mini-sådan upplevelse när jag såg djävulen bär prada. Vissa av plaggen var så oooh och speciellt de härliga Chanel smyckena. Ha,ha,ha! :D

Miss Upsey Daisy sa...

Råkade glida förbi här. Gillar din blogg. Blanda mode samt smått & gott är ett vinnande koncept.

:-)

Anonym sa...

Ååååh så himla bra film!! Världens sötaste är hon!

Stila sa...

Beatrice: jaa, den är underbar!

Aenigma: Precis!!

Miss...: Vad kul att höra! Frösöker hålla en bra blandning:)

Sofia: Ja, världens sötaste verkligen!