lördag, januari 06, 2007

Middagstips

Jag gillar recept. Jag gillar inte folk som med näsan i vädret säger att de aaaldrig kollar i recept, som om det vore orutinerat och pinsamt amatörmässigt. Att säga så är ungefär samma sak som att säga att kolla i modemagasin är orutinerat för att få tips på hur man kan klä sig. Poängen stavas i-n-s-p-i-r-a-t-i-o-n, och det finns inget mindervärde i det. Min mat och mode-filosofi är densamma - diverse texter/recept/modereportage används som inspiration, inte för att slaviskt följa. Trender är något man gör till sitt eget, och recept likaså.

Hade för ovanlighetens skull en kassler i kylen idag, men kände mig sådär lagom inspirerad så jag angav sökordet "kassler" på arla.se och fick upp några recept. Självklart hade jag inte alla ingredienser som behövdes men det är ju här kreativiteten spelar in, så hälften byttes ut mot annat.

Tryck på bilden för att se hela receptet.

Jag hade kassler, matlagningsgrädde och prästost och räfflade pommes. Till salsan hade jag bara ett äpple och inlagda kebab feferonis, så jag rörde ner lite mango chutney i det också. Otippad mix, men det blev supergott och ett toppenkomplement till kasslern!

4 kommentarer:

Sara sa...

Klart man inte klarar sig utan recept - tack för kassler tipset!

Stila sa...

Sara: Nä, eller hur? Varsågod för tipset, det var så lite så:)

Anonym sa...

haha, jag är precis likadan när det gäller matlagning. blir nästan lite irriterad när människor ska läsa ett recept på dödligaste allvar, "1 kryddmått grillkrydda, 1 kryddmått salt" ja du fattar...jag bara häller och har mig och det blir alltid lika gott, haha!=)

Stila sa...

Julia: Precis:)