söndag, januari 28, 2007

Ljust och fint runt soffan

Ljusstakar - Alla på bilden kommer från Day Birger et Mikkelsen Home (ap-dyra) som finns på Inreda, utom lotuslyktorna som kommer från Favoritsaker. Det är supersnyggt att klumpa ihop en massa ljusstakar (gärna udda) på ett bord eller i en fönsterkarm. Ikea har liknande ljusstakar, men man kan ju med fördel kolla runt i secondhandbutiker eller på reor för den mismatchade looken.

Ramar - i barockstil från Inreda och Lagerhaus. Även ramar, tavlor och speglar är snyggt att klumpa ihop på väggen, kolla mer i Ikea katalogen för inspiration.

Fat - från Ikea. Ett bra tips är att ställa ett snyggt stort fat på soffbordet där man kan lägga aktuella magasin, fjärkontroller, tändstickor, mobiler och annat som annars bara brukar ligga framme och skräpa.

Sofföverdrag - från Ellos. Om du är trött på din gamla soffa kan man köpa ett sånt här superelastiskt sofföverdrag för en enkel makeover. Eller bara svepa över ett enormt tygstycke. Som ni alla vet är ju det enklaste sättet att göra nytt och fräscht i sitt hem att byta textilierna efter lust eller säsong.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag har en lotuslykta! tycker dom är så himla fina :)

Sara sa...

kul tips!

Maria - FashionFame sa...

Oh my goosh!! Vill ha allt på kollaget! Du har underbar smak!

Mill sa...

Sådana där lotuslyktor hade mina föräldrar när jag var liten, men der försvann. Superinspirerande kollage!

Kerstin sa...

Vad fiiiiiint :) JAg är galen i Lotuslyktan :)

Stila sa...

Carolina: Ja, jag med. De är ljuvliga!

Sara: :)

Maria: Haha, tack:)

Mill: Ja, de är klassiker, synd att de försvann!

Kerstin: Tack:) Jag med!