tisdag, december 12, 2006

Min gamla lya

Innan jag flyttade ihop med Isak, för drygt ett år sedan, lyckades jag genom tur och tillfälligheter få tag på en fantastisk lägenhet med ett helt fantastiskt rum. Där bodde jag i nästan ett år med en av mina bästa vänner Nina, och två killar från Kalmar. Mitt rum var typ lika stort som min nuvarande lägenhet, och såg ut såhär:
Lägenheten låg högst upp på femte våningen, och mitt rum stack liksom ut från byggnaden som ett litet torn på hörnet, vilket gjorde att jag hade tre små "minirum" i rummet.
Jag fick till och med plats med mitt eget vardagsrum i rummet.

Jag hade också en fungerande öppen spis på rummet, och ville jag veta vad klockan var så behövde jag bara titta ut genom fönstret, för där låg Allhelgonakyrkan.

Resten av lägenheten var i ganska dåligt skick, så hyran var okej. Men att dela kök och badrum med tre andra personer är ganska jobbigt, speciellt med tanke på att man aldrig fick ha sitt eget, allt utanför mitt rum var jag så totalt oengagerad i. Jag trivs så mycket bättre i vår egna lilla bostadsrätt där allt är vårt, men visst kan jag sakna det fantastiska rummet ibland!

19 kommentarer:

Sabine sa...

Åh gud vad fint du hade det! Bor vid allhelgonakyrkan jag med, i en takvåning på femte våningen. Dock utan hiss, flämt.

Stila sa...

Sabine: Tack! Vi hade inte heller någon hiss! puh

Sara sa...

åh, rummet var verkligen jätte fint! fina fönster tyckte jag.

Anonym sa...

Ooh, vilken drömlya det var! Själv är man instängd på ca 26 kvadrat :p Men det funkar :) Bra blogg, förresten!

Anonym sa...

wow, vilket fantastiskt mysigt rum! Helt otroligt fint! Fast jag fattar verkligen att det är frustrerande att dela med så många andra. Vår bostadsrätt är inte srskilt glammig och inte särskilt stor, men den är i alla fall vår :)

Stila sa...

Sara: Ja, fönsterna var väldigt fina de också!

Anna-maria: Ja, jag har ingenting emot små ytor. Nu bor jag och min pojkvän på typ 42 kvm och det är inte så maffigt det heller precis..:) Kul att du gillar bloggen! Det gör mig glad:)

Sofia: Ja, det var jobbigt, mycket roligare när man har sitt eget! (även om den inte alls har samma wow-faktor eller är lika stor!)

Anonym sa...

otroligt schysst rum! skulle ge mycket för att bo så. ensam då :)

Mill sa...

Det såg verkligen helt underbart ut, men du har rätt, det är betydligt skönare med eget.

Annika sa...

Gosh vilket jävla snyggt och annorlunda rum! Har alltid varit en sucker för äldre lägenheter, fast med modern inredning..

Lisa sa...

Ooh, underbart, riktigt mysigt!

Anonym sa...

herrejisses! Underbart rum! Helt förälskad i "sovrummet":)

Stila sa...

Ann: Jaa, det var sjysst! Känner så här i efterhand att jag uppskattade det alldeles för lite när jag bodde där!

Mill: Ja, inget slår det egna!

Annika: Annorlunda var ordet, liknar inget jag tidigare sett!

Lisa: Mmm, det var det!

Frida: Haha:) ja, det var mitt lilla mys och kärleksnäste:)

Anonym sa...

Jag delar toalett och kök med elva andra :)

Anonym sa...

Men shit vad vackert! Det där är ju verkligen ett drömrum. Jag skulle haft svårt att lämna något sådant. Gråtit i minst en vecka iallafall.

Anonym sa...

det där ser ju verkligen ut som ett grymt rum!!!

Stila sa...

Anna: Jo, men då är det iaf definerat som en korridor, det här var nåt jobbigt mellanting! :)

Ummagumma: Jag gråter nog mest nu. Då var jag bara glad över nya flytten!

Prettyinpink: Ja det var ju det...:)

fruitcocktail sa...

Vilken härlig lägenhet!!

Anonym sa...

gud så underbart rum!!

Anonym sa...

My gawd! Vilket härligt! Men det är inte värt det när man delar, eget är så mycket bättre, håller med.