måndag, december 11, 2006

Julklappstips nr. 6

Jag vet av min helt oventenskapliga empiriska studie att begreppet "pyssel" tvärt delar in människor i två helt skiljda kategorier;
de som hatar pyssel eller de som älskar pyssel.

För er sistnämnda kommer här ett sjätte julklappstips:Kila iväg till närmsta hobbybutik (Panduro Hobby öppnar på Lilla Fiskaregatan i Lund inom kort!) och köp på dig lite filttyg i fina färger, sedan är möjligheterna oändliga! Lim och kanske en mönstersax kan också vara bra att ha.
Diverse snygga fodral uppskattas av alla, och det kan vara kul att brodera ett personligt meddelande på. Sen kan man göra söta underlägg, eller varför inte bordstabletter?Man kan även klä in eller göra egna ramar och sätta in fina foto. Gulliga filtpåsar med olika motiv kan stoppas med julgott eller annat skoj. Extra ambitiöst är att ge sig på att göra egna filttofflor, mallarna hittar du här.

Alla bilder kommer från Martha Stewart.

8 kommentarer:

Sara sa...

haha du är så fiffig :) kul att panduro kommer till lund!

Mill sa...

Vilka roliga idéer! Jag älskar tofflorna!

Kerstin sa...

Åh, jag gillar pyssel - men är alldeles för dålig för att göra det. Kram.

PS Panduro är toppenbra butik.

Stila sa...

Sara: Ja det är kul! Jag är mycket pysslig av mig, önskar att jag hade haft tid att göra alltihop!

Mill: Jag med, de är coola:)

Kerstin: Haha, det tror jag inte! Visst är Panduro toppen:)

Anonym sa...

kan man ÄLSKA pyssel men AVSKY Martha? För i sånna fall gör jag nog det :)

Har förresten just osat till vip-topshopshoppingen på torsdag, är du där då?!

Stila sa...

Sofia: Haha, det kan man INDEED, mer pretto får man leta efter. Men det är bra inspiration att klicka runt lite på hemsidan. Fast 90% är ju till för bara housewives med för mycket fritid...

Klart att jag kommer vara där:) Haha, vad lustigt att se dig in real life (om jag nu känner igen dig). Vi ses!

Anonym sa...

Gud vilka bra tips! Älskar Panduro :)

Stila sa...

Vera: Jag med, jag är en av dem som älskar pyssel!