fredag, oktober 27, 2006

In My Make Up Bag

Ett plottrigt kollage över den rundvandrande utmaningen, "i min necessär". Eyko-necessären på bilden har jag faktiskt inte. Den är söt, men lite väl girly för mig. Om någon annan tyckte den var bedårande finns den att köpa på eleven för 149 kr, eller på asos för 67 kr. Bubblorna är olika nyanser av essielack. (Måste testas snart, hittills har alla nagellack lyckats få mina naglar att flisas, utom möjligtvis de från Revlon, som jag tycker är super)

Extra Super Lash från Rimmel

- bästa budgetmascaran (finns den i Sverige?)
Infallible foundation från Loréal
- ger snygg lyster och täcker bra
Vaselin och Eight hour cream
- sommar- vs. vinter-balm för torra läppar
Solpuder från Veckorevyn
- jag har ett från MakeUpStore, men gillar faktiskt detta bättre
Touche Magique concealer från Loréal
- täcker mörka områden runt ögonen bra
Ögonbrynspenna från Isadora
- snygga bryn är a och o för en snygg mejk
Color stay läppstift från Max Factor
- röda läppar när jag vill vara extra chic
Ögonskuggor från H&M
- köptes efter diverse bloggtips, men de lever tyvärr inte alls upp till lovorden, tycker jag

8 kommentarer:

Camilla sa...

Hej, vad glad jag blev över att någon har läst min blogg (förutom vänner och bekanta). Jättefin blogg, riktigt snygg layout! Jag blev väldigt imponerad! Se, nu fick du en kommentar till!

Jag undrar förresten hur man får besöksstatistik på sin blogg? Har inte riktigt lyckats med det konststycket ännu...

Anonym sa...

Många godbitar där!

Anonym sa...

Har tittat runt på din sida en stund och är imponerad! Gillar ditt stilrena upplägg och blir så inspirerad inför min shoppingrunda i morgon!

Trevlig helg förresten!

Anonym sa...

visst är veckorevyn's solpuder bra. innan har jag haft YSL och Diors, men jag skulle nog våga påstå att deras är minst lika bra! Färgen är lite för mörkt (speciellt nu när man bara blir blekare och blekare, men det är ju bara att blåsa bort pudret på borsten! :)

Stila sa...

Camilla: Ja, det är nog fler än du tror:) Tack så mycket för komplimangen.
Jag postar mitt svar angående besöksstatistiken på din blogg.

Bjooti: Ja, du verkar ju veta vad du snackar om, efter att ha kollat din blogg!

Anna: Tack snälla. Kul att du gillar uppläget! Ha en bra helg du också!

Anonym: Ja, visst är det! Gillar framförallt det faktum att det inte är så mycket glitter i det. Då kan man fräscha upp hela ansiktet med det utan att se ut som en glittrig julgranskula:)

Anonym sa...

måste bara säga att din blogg är en de intressantaste jag har läst! kul också med recepten och inredningsgrejerna. jag diggar verkligen din stil! har t o m sparat några bilder som inspiration.
keep it coming girrl!

Stila sa...

Anonym: Åh, vad glad jag blir! Tack så väldigt!

Camilla sa...

Tusen tack för hjälpen!